www.nikkonorte.com
Nieuwsbrief 26 december 2024Het was een lange rit naar huis op eerste kerstdag en de twee dagen daarvoor, vandaar deze verlate kerstgroet: Fijne kerstdagen!!! Geen botsingen met douaniers en politieagenten—zoals ik die in het boek De narrige kabouter omschrijf. Waarschijnlijk kwam dat door de heftige regen die ons vergezelde tot aan Salamanca, in Spanje. Elke stad en elk dorp in Spanje maakt werk van Kerstmis en dat is leuk. Het lijkt een wedstrijd welk dorp de straten het mooist kan verlichten. Antequera, het dorp waar Heidi en ik voorlopig zijn neergestreken en waar we Boris de terreuriër vonden, is geen uitzondering. Man, wat een pracht. Voordat we uit Nederland vertrokken, was ik samen met Willem Engel te gast bij Ab Gieteling. Willem sprak over de situatie in Georgië, waar hij een dag eerder nog was, en Ab ondervroeg mij over de moeilijk in te schatten situatie in Syrië. Als je de uitzending wilt zien, klik dan op deze link: https://www.youtube.com/watch?v=XEg4c-gQdoo&t=33s Ons huis in Antequera is zo klein dat ik de keukentafel als bureau gebruik. Heidi heeft mijn computer en beeldschermen alweer opgesteld en de komende dagen staan in het teken van nieuwe blogs, het redigeren van Heidi’s boek dat de werktitel De kinderloze moeder heeft en mijn pogingen op gang te komen in een fictieroman met de werktitel Boeven. Kacheltje onder de keukentafel, want zo warm is het hier niet als de zon weer achter de bergen is verdwenen. Hele fijne dagen—ik val in herhaling—en wie eerdaags per ongeluk een oliebol te veel eet, kan altijd De holbewonercode lezen. Een paar simpele stappen naar een levensstijl die ons genetische erfgoed is en die ons een leven lang zonder trammelant oergezond houdt. De reacties die ik krijg op het boek De narrige kabouter zijn hartverwarmend. Bij dezen een reactie die ik graag wil delen: Net -de narrige kabouter- uit gelezen. Man wat heb ik genoten. Vind je stijl erg fascinerend. Je sprongen soms verwarrend maar altijd verrassend. Erg mooi hoe je verschillende werelden verbindt. Ook inspirerend. Heb zin om zelf weer meer te gaan schrijven. Leuk ook dat je in je fantasie over Heerlen de naam van mijn vader gebruikt -Funs-. Hoe kom jij aan die naam? Ik miste de naam -Sjeng- die voor een noordeling Chinees klinkt maar door een echte limbo als een echte Limburgse naam herkend wordt. Gewoon leuk! Echt, heb enorm genoten. De narrige kabouter is te koop bij de boekhandel, via alle onlinekanalen of direct bij de uitgever via deze link: https://deblauwetijger.com/product/nikko-norte-de-narrige-kabouter/